hemd

Communiehemdje – test 2 + wedstrijd

Een tijdje geleden werd hier al over de eerste testversie van het eerste communiehemd geblogd. Voor die versie gebruikte ik mijn lievelingsstofje.
Vandaag toon ik testversie 2. Opnieuw een Theo van Zonen09. Maar deze keer voerde ik een paar kleine veranderingen door aan het patroon.

1. Borstzak

074

De gebruikte stof is voor deze aanpassing niet ideaal. De grote print komt hierdoor niet meer zo mooi uit. Als ik dit wegdenk en de stof die gebruikt zal worden voor communiehemd voor ogen haal, is dit wel een optie die in aanmerking kan komen.

2.Rugpas
075

Het idee van deze rugpas haalde ik van Facebook. Een groot jaar geleden – denk ik – zag ik een foto passeren van een herenhemd met zo’n rugpas. Ik vond deze echt leuk en sindsdien staat dit in mijn geheugen gegrift. Nu is het er eindelijk eens van gekomen om zo’n hemd voor één van mijn bengels te naaien.

076

Jammer genoeg had ik te weinig stof geknipt om de print door te laten lopen. Nu, deze jongen zal daar niet wakker van liggen.
Korte samenvatting

Stof
Whales // Birch // De Stoffengalerij
Patroon
Theo // Zonen09 // De Stoffengalerij
Fournituren
Vlieseline H200 en H250 // De Stoffengalerij
Paspelband wit // De Stoffengalerij
Knopen // uit eigen knopendoos

En om af te sluiten nog even dit:
De zomer is in aantocht. Het ideale moment voor ons – hobbynaaisters – om volop een volledige zomergarderobe voor onszelf en ons gezin te naaien. Zou het niet leuk zijn als je, terwijl je toch zo vlijtig aan naaien bent, met je creaties deelneemt aan een wedstrijd en zo leuke prijzen winnen kan? Doe dan zeker mee met de DSG Naaiwedstrijd. Alle info vind je hier.
Veel succes ladies!

 

Geef een reactie

