T-shirt

Be Cool

Als het kledij voor mijn zonen betreft, ga ik graag voor een snel-klaar patroon. Be Cool uit Ottobre 1/2015 is zo’n snel-klaar patroon. Er rolden al heel wat verschillende exemplaren van dit patroon vanonder mijn naaimachientje. En ook nu is het niet anders.

Het werden er zelfs 2.

1. Cuttlefishes

In Ottobre 1/2017 staat een gelijkaardig shirt. De inspiratie en octopusapplicatie haalde ik hieruit. Het shirt heeft echter lange mouwen en aangezien ik een zomershirt wil hebben, greep ik greep ik terug naar mijn favorietje. (noem het ‘te-lui-zijn-om-mouwen-te-verkorten)

001-min

Ik heb al eerder geappliqueerd, maar telkens opnieuw was ik teleurgesteld over het resultaat. Deze keer echter ben ik erin geslaagd om een degelijke applicatie op het T-shirt te naaien. Met de traagste stand van mijn naaimachine en heel wat geduld is het me gelukt. Oefening baart kunst, zeggen ze. wel … ze hebben gelijk.

Het voorpand van het shirt werd genaaid uit een tricot van Hilco, het rugpand uit een lichtgrijze ponti roma (waar ik ooit de pipa pants uit naaide als turnbroek voor één van de jongens) en de applicatie werd gemaakt met deze zelfde ponti roma en stofrestjes.

Dit is het resultaat.

19a19b19d

2. Team Shark

Voor de oudste zoon maakte ik er ook nog eentje met haaien. Hiervoor werd enkel een tricot van Hilco gebruikt. Wat ik leuk vind aan deze stof is de print. De grote haaien zijn eigenlijk allemaal kleine haaitjes samen.

266

267

269

Deze twee shirts werden genaaid voor de klasfoto. Nu staan de twee oudste kadetten hier samen te blinken in hun nieuwe shirts.

276

 

Stoffen:
Cuttlefishes  en Team Shark // Hilco // De Stoffengalerij
Grijze Ponti Roma // De Stoffengalerij

Patroon:
Be Cool uit Ottobre Design lente 1/2015

Geef een reactie

