hemd

Cactus

Op 28 mei deed mijn tweede zoon zijn eerste communie. Voor deze gelegenheid werden zijn twee broers in identieke, zelfgemaakte (wat had je anders gedacht?) hemdjes gehuld.

Ik koos een fleurig stofje van Hilco. Voor het patroon heb ik al mijn Ottobres doorbladerd op zoek naar een leuk hemd met korte mouwen. Ik vond niets met korte mouwen dat 100% naar mijn gedacht was. Ik nam het ‘Little Richard’ patroon, een getailleerd hemdje,  en verkorte zelf de mouwen.

Na twee avondjes bandwerk waren de hemdjes klaar. Ik zorgde ervoor dat de print op het voorpand mooi doorliep. Ik had geen zin om knoopsgaten te maken en naar de winkel te gaan achter knopen, dus nam ik maar colorsnaps die erbij pasten.

En hier is het resultaat.

277304

Uiteraard wilde het feestvarken ook met zijn broers op de foto.

279

Stoffen en fournituren:
Cactus // Hilco // http://www.destoffengalerij.be
Colorsnaps – mint // http://www.destoffengalerij.be

Patroon:
Little Richard // Ottobre Design 3/2014

Geef een reactie

